Om din sändning gått sönder under transport ber vi dig maila oss nedan information och material för att vi ska kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt. 

OBS: Synliga skador måste noteras av mottagare på kvittenslista vid leverans. 

  • Sändningsnummer
  • Är du mottagare eller avsändare? 
  • Namn på kontaktperson
  • Telefon
  • Email
  • Antal skadade kolli
  • Vikt på skadat gods
  • Varugrupp (Byggmaterial, Böcker & Trycksaker, Hushållsartiklar, Industrivaror, Konfektion, Livsmedel, Möbler & Inredningar, Vitvaror, Verktyg, Annat (Vad))
  • Skadat innehåll (vad är trasigt)
  • Syntes skadan innan avemballering? 
  • Ytteremballage (t ex kartong, plastat och bandat på pall)
  • Innereballage (t ex frigolit chips, frigolit formanpassad, bubbelplast)
  • Gods- och Skadebeskrivning (Vad har du skickat och hur är det trasigt)
  • Skadans omfattning (Totalskada/Godset är obrukbart, Reparation möjlig, prisreducering)
  • Uppskattad skadekostnad (t ex reparationsmaterial och tid)
  • Faktura (som styrker värdet på godset)
  • Bilder på skada
  • Bilder på ytteremballage
  • Bilder på inneremballage

Hittade du svaret?