Har du hunnit boka dina första sändningar med Sendify? Grattis, då har det blivit dags för dig att ta tag i det där mindre roliga - betalning. Oavsett hur många bokningar du gör eller om du har bokat med en eller flera transportörer så gör vi vårt bästa för att se till att även din betalning och fakturahantering blir så smidig som möjligt.

En faktura för all din frakt

Alla dina sändningar sammanställs och skickas ut som en samlingsfaktura varje onsdag. Det innebär att all din frakt, oavsett transportör, sammanställs i en enda faktura så att du får en bra överblick och full kontroll över dina fraktkostnader. Kostnaderna bryter vi ner så att du ser exakt vad du betalar för - vilka tillägg som ingått i priset och vilka avgifter som kan ha tillkommit. Du får full transparens och bättre inblick i din frakthantering så att du kan undvika eventuella tilläggsavgifter i framtiden. 

Vem löser faktureringen?
Vi tar hjälp av vår faktureringspartner FINQR för att hantera dina fakturor på bästa sätt. Du har 20 dagars betalningsvillkor och FINQR tar hand om eventuella påminnelsefakturor och inkassokrav, det är alltså inte Sendify som står för utskicken av dessa. FINQR ger dig också möjlighet att hålla koll på dina fakturor via My FINQR. Sök med ditt OCR-nummer för att se fullständig fakturastatus. De uppdaterar din befintliga faktura med eventuella tillägg och avgifter så att du slipper flera separata fakturor, men du måste därför också vara extra noggrann när du betalar fakturan så att du får med hela slutsumman. Via My FINQR kan du också ladda ner underlag för eventuell påminnelse och inkasso som kan komma att behövas i din bokföring. 

FAQ

Vilka betalningsalternativ finns det med Sendify?

  • Eftersom vi bara har företagskunder så erbjuder vi i dagsläget bara betalning via faktura. 

Vad gör jag om jag inte får fakturan?

  • Att du inte fått din faktura än kan ha två orsaker. Antingen är din sändning inte levererad än och du har därför inte blivit utfakturerad och då kommer vi att fakturera dig första onsdagen efter att leveransen blivit gjord. Det kan annars bero på att fakturan blivit skickad, men hamnat i din skräppost, eller så har du angett fel mejladress. Om detta hänt så kan du höra av dig till Finqr och be dem skicka en nya faktura. 

Varför har har min slutfaktura blivit dyrare än vad det stod när jag bokade?

  • Detta beror med största sannolikhet på tilläggsavgifter. I fakturan ser du exakt vad du betalar för och vilka eventuella avgifter som tillkommit. Med Sendifys kostnadskontroll kan du också hålla koll på dina kostnader och se exakt vad du betalar för. 

Kan jag få längre betalningsvillkor än 20 dagar? 

  • Nej. Med Sendify är det tyvärr inte möjligt att förhandla betalningsvillkoren. 

Vem kontaktar jag om jag får en påminnelsefaktura? 

  • Alla fakturor, påminnelsefaktura och inkassokrav utfärdas direkt av FINQR, därför kan du vända dig direkt till dem om du har frågor om detta. Undrar du däremot något om avgifterna eller kostnaderna på fakturan så hjälper vi dig gärna. 
Hittade du svaret?