När du bokar en sändning via oss bokar du automatiskt också en upphämtning. För att underlätta för chauffören och för att ha så stor chans som möjligt att få sändningen upphämtad finns det en del saker som är bra att tänka på:

  1. Glöm inte att ange en portkod i bokningen om chauffören behöver detta för att komma in och hämta godset. 
  2. Chauffören måste kunna komma fram till upphämtnings- samt leveransadressen. Är det för trångt så åker de förmodligen vidare utan att hämta godset. 
  3. Har du bokat en sändning med UPS eller TNT så rekommenderar vi dig att välja ett upphämtningsintervall på 3 timmar för att chauffören ska hinna hämta upp ditt gods. 
  4. Om du angett ditt telefonnummer i bokningen så är det viktigt att veta att chauffören inte är skyldig att ringa dig vid upphämtning eller leverans av gods. Du kan ange en önskan om att bli uppringd men chauffören måste inte följa den. I och med att det numera är olagligt att prata i telefon samtidigt som en kör bil så är sannolikheten att chauffören kommer att ringa dig mindre. 
  5. Chauffören får enligt lag inte lyfta hur tungt gods som helst så tungt gods måste stå på pall (exakt maxvikt för paket beror på transportör). 
  6. Har du bokat transport av en pall har transportören med sig en palldragare men för att kunna flytta pallen så måste pallen stå på en plats som det går att hämta med palldragare ifrån. 
  7. Om en av våra transportörer missat att hämta ditt gods en dag så måste du kontakta oss så att vi kan boka en ny upphämtning då detta tyvärr inte görs automatiskt. 

Har du några frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss i chatten! 

Hittade du svaret?