Att ert gods blivit försenat kan bero på flera olika orsaker.  Det kan exempelvis röra sig om felaktiga adressuppgifter, att det står boxadress istället för gatuadress, bristfällig emballering, bristfällig dokumentation vid förtullning eller att en del företagsnamn låter som en privatperson (för att undvika detta, använd ordet firma, AB eller liknande när du skickar till företag). Du kan läsa mer om hur du märker, emballerar och adresserar dina paket här.

Är du privatperson och ska motta en sändning som inte kommit fram så kan du börja med att spåra paketet via spårningslänken i det mail du fått när paketet skickades iväg till dig. Om du inte får svar på din fråga via spårningslänken så får du kontakta företaget eller personen som skickade paketet till dig.

Är du kund i Sendify och har skickat ett paket som inte har kommit fram, så kan du logga in på ditt konto och spåra paketet under dina pågående sändningar. 

Behöver du ytterligare hjälp eller har fler frågor så är det bara att skriva till oss i chatten!:) 

Hittade du svaret?