⏱1 minut att läsa

Vad är skillnaden på snabbförfrågan/ny sändning?
Funktionen snabbförfrågan/priskollen använder du när du snabbt vill få veta priset på en sändning. När du vet att du vill boka en frakt rekommenderar vi dig att använda dig av “ny sändning” Här har du tillgång till din adressbok och det är det snabbaste sättet att boka frakt. 

Vad händer när jag bokat?
När du bokat din frakt är nästa steg att skriva ut transportdokumenten. Fäst etiketterna på godset och invänta att chauffören kommer och hämta upp godset. Glöm inte att be chauffören skriva under kvittensen så att du har kvitto på att du överlämnat ansvaret för godset till transportören. Ska din sändning skickas utanför EU måste du även bifoga en tullfaktura (läs mer här).

Hur betalar jag?
Varje onsdag skickar vi en samlingsfaktura på de frakter du skickat iväg under veckan. Vill du veta mer om betalning? Läs mer här. 


Besvarade vi inte alla dina frågor? Släng iväg ett meddelande i chatten så hjälper vi dig!

Hittade du svaret?