⏱ 2 minuter att läsa

Vill ni slippa lägga in avsändarens- och mottagarens adress för varje sändning? Då är det här artikeln för er. Med funktionen adressboken gör vi det möjligt att spara adresser och hämta in de automatisk när ni bokar en ny sändning. 

Spara adress(er)

Det finns två sätt att lägga till en ny adress. Det första alternativet är att lägga till adressen i samband med att ni bokar en frakt via “ny sänding”. Då fyller ni bara i företagsnamnet och adressen och klickar på “lägg till i adressboken” (se bilden nedan).

 Det andra alternativet är att klicka sig in i adressboken och lägga till kontakten där. Vill ni lägga till flera kontakter samtidigt rekommenderar vi er att klicka er in i adressboken. 

Boka sändning med hjälp av adressboken

När det är dags att boka en sändning till en kontakt som finns i adressboken är det bara att klicka dig in under ny sändning. Sen söker du enkelt efter kontakten i adressboken högst upp på sidan (se bild). 

Besvarade vi inte alla dina frågor? Släng iväg ett meddelande i chatten så hjälper vi dig!

Hittade du svaret?