⏱1 minut att läsa

Sendify är till för att skicka från företag till företag eller från företag till privatperson (B2B or B2C).

Därmed är det tyvärr inte möjligt att boka en upphämtning från en privatperson genom Sendify.  Har du en enskild firma och kontor i din bostad är det ok att ange din hemadress som upphämtningsadress. Tänk på att de flesta av våra transportörter hämtar mellan 8-17 så vill ni boka upphämtning från er privata adress är det viktigt att ni är på plats hela dagen. 

För paket från privatpersoner har vi en fraktprodukt som heter DHL Service Point Retur. Denna fraktprodukt finns tillgänglig om ni har skickat en sändning till en privatperson via DHL Service Point. För att skicka en Service Point Retur loggar ni in i Sendify och letar upp rätt sändning. Under sändningen hittar ni er "returetikett" som ni laddar ner och skickar till kunden. Kunden skriver sedan ut denna och packar ihop sändningen och kan sedan lämna in detta hos ett ombud. 

Besvarade vi inte alla dina frågor? Släng iväg ett meddelande i chatten så hjälper vi dig!

Hittade du svaret?