⏱ 2 minuter att läsa

Ibland händer det att ett gods fastnar på vägen. Du kanske märker att paketet slutat få scanningar eller så hör mottagaren av sig om att de inte fått sändningen levererad.

Självklart hjälper Sendify er att utreda och hantera sökärendet med transportören ni bokat med. För att kunna göra detta behöver vi få in lite mer information om er sändning, den informationen får vi genom att ni fyller i ett sökärende via ert konto.

Ni hittar detta via "Sändningar" på ert konto, trycker på de tre prickarna till höger och sedan väljer "Starta ett sökärende".

Fyll sedan i detta formulär och ge oss den informationen vi behöver för att starta ett ärende med transportören. Ju mer detaljerat, desto lättare för transportören att försöka lokalisera er sändning. Tänk på att uppge hur det var emballerat, tex färg, loggor, speciell tejp osv.

Transportörerna har upp till 30 dagar på inrikesfrakter och 60 dagar på utrikesfrakter (från beräknat leveransdatum) på sig att lokalisera ert gods, innan ärendet eventuellt går över till ett reklamationsärende.

Har du fler frågor eller funderingar - skriv till oss i chatten så hjälper vi dig!

Hittade du svaret?